Home » بهترین وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت

بهترین وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت

بهترین وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت

فهرست مطالب

بهترین وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت

در زمینه ساخت و ساز ملک قراردادهای بسیاری عقد می شوند از جمله قرارداد میان پیمانکار و کارفرما، قرارداد میان مالک و سازنده و … که قرارداد مشارکت هم یکی از آنهاست. از نظر حقوقی و قانونی، قرارداد مشارکت در ساخت از حساسیت بالایی برخوردار است. به همین علت بسیاری از افراد صلاح می دانند که در این امر از تجربیات یک وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت بهره مند شوند. وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت با تکیه بر تجربه چندین ساله خود و همچنین آشنایی با بروزترین قوانین حقوقی در زمینه مشارکت، زیر و بم نکات حقوقی مشارکت در ساخت و نحوه نگارش قرارداد را در اختیار موکل خود قرار می دهد.

بهترین وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت باید دارای ویژگی هایی باشد که شما با خیال راحت تمام امور را به او بسپارید. در حقیقت، نکات حقوقی زیادی در زمان ساخت و ساز وجود دارد که عدم توجه به این نکات ممکن است باعث مشکلات جبران نشدنی شود. به همین دلیل است که تاکید می کنیم در زمان بستن عقد، یک وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت در کنار خود داشته باشید. ما در این مطلب می خواهیم درباره بهترین وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت، شما را راهنمایی کنیم. همراه ما در دیوان خرد باشید.

بهترین وکیل قرارداد

 

مشارکت در ساخت چیست؟

مشارکت در ساخت، مشارکتی است که بین مالک زمین و سازنده انجام می گیرد و سه رکن اصلی مالک زمین، سازنده و زمین را در برمی گیرد. همچنین منظور از دعاوی مشارکت در ساخت، ادعایی است که خواهان از جمله مالک یا سازنده در زمینه مشارکت در ساخت مطرح می نماید.

لزوم کمک گرفتن از وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت

بسیاری از پرونده های مشارکت در ساخت بوده اند که مالک یا سازنده به دلیل عدم دانش حقوق کافی، زمینه کلاهبرداری را برای افرادی که به هدف کلاهبرداری به پای میز قرارداد می آیند، هموار می کنند و به همین دلیل است که حضور یک وکیل مجرب و متخصص که قرارداد را عقد کند، ضروری به نظر می رسد تا طی این قرارداد، طرفین که شامل سازندگان و مالکان زمین هستند، ملزم به انجام یکسری تعهداتی شوند.

بنابراین لزوم کمک گرفتن از وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت به این دلیل است که از متحمل شدن ضرر و زیان دو طرف قرارداد جلوگیری شود. یک وکیل با تجربه می تواند از پایمال شدن حقوق شما جلوگیری کند، و با تجربه ای که در طی سالها فعالیت خود در این زمینه به دست آورده است. جلساتی را برای موکل خود در نظر می گیرد تا قرارداد با کمترین مشکل عقد شود.

مطالب پیشنهادی  برائت یعنی چه؟

 

لزوم کمک گرفتن از وکیل قرارداد

قدم های اولیه تنظیم قرارداد و دعاوی مشارکت در ساخت

برای درک بهتر فرایند قانونی مشارکت در ساخت، بهتر است نیم نگاهی هم به نکات مهم در این نوع قرارداد داشته باشید :

  • صحت مدارک و سمت مالک

اسنادی که برای قرارداد مشارکت در ساخت ارائه می شوند باید در تطابق کامل با مشخصات مالک باشند و فردی که به عنوان مالک قصد عقد قرارداد را دارد باید خود مالک باشد نه در نقش مالک.

  • تضمین اجرا شدن قرارداد مشارکت در ساخت

برای پیشگیری از عدم انجام تعهدات مشارکت در ساخت توسط سازنده، لازم است ضمانت اجرایی در نظر گرفته شود. تا اگر تعهدات انجام نشد یا پروژه توسط سازنده رها شد، خسارتی متوجه مالک زمین نشود.

تضمین اجرا شدن قرارداد مشارکت در ساخت به این دلیل است که سازنده ممکن است در ابتدای قرارداد ملزم به پرداخت وجهی نباشد و تنها با یک امضا شروع به کار کند. ضمن اینکه طرفین شامل مالک و سازنده می توانند توافقی داشته باشند که بر حسب قرارداد برای هر کدام از تعهدات خود، ضمانت اجرایی تعیین نمایند.

  • بررسی آورده سازنده و مالک و تقسیم سود و زیان

سرمایه آورده سازنده و مالک باید مورد ارزیابی قرار بگیرد. زیرا به علت مشارکتی بودن، هر شخص باید نسبت به سهم خود سود ببرد.

اگر قیمت زمین با هزینه هایی که سازنده قرار است تقبل کند برابر باشد، روشن است که طرفین به میزان برابری در ساختمان ساخته شده شریک می شوند.

اما در اغلب مشارکت ها مخصوصا زمانی که تعداد واحدها بیشتر می شود، که هزینه های انجام شده توسط سازنده از قیمت زمین مالک بیشتر می شود، و در نتیجه سازنده سهم بیشتری می برد.

 

 اجرا شدن قرارداد مشارکت در ساخت

  • زمان انجام تعهدات قرارداد

لازم است در متن قرارداد مدت زمان اجرای آن پیش بینی شود. تا بر اساس توافق طرفین، فعالیت سازنده بر اساس یک زمانبندی از قبل تعیین شده پیش برود. مدت قرارداد مشارکت در ساخت بیانگر تاریخ لازم الاجرا شدن این قرارداد و شروع تعهدات طرفین است و ضروری است این مدت به طور دقیق در قرارداد مشخص شود.

  • احراز هویت شرکت سازنده

بعضی از شرکت ها به طور تخصصی در زمینه مشارکت در ساخت فعالیت دارند و وکیل مشارکت در ساخت باید شرکت طرف قرارداد را از نظر حسن سابقه، وجود و صحت آن و موارد مشابه، مورد بررسی قرار دهد.

  • اعلام شرایط برای فسخ قرارداد

از ملزومات عقد قرارداد مشارکت در ساخت این است که، درباره شرایط برای فسخ قرارداد به طور دقیق و واضح توضیح داده شود، تا در صورت بروز هر گونه مشکل، بتوان قرارداد را فسخ کرد.

  • برسی وکالتنامه ساخت به سازنده
مطالب پیشنهادی  بیمه بیکاری و افراد مشمول آن

مالک زمین برای آنکه سازنده بتواند ساخت و ساز در زمین را آغاز کند، باید یک وکالت نامه تنظیم کند و به فرد یا شرکت سازنده تقدیم نماید. وکیل مشارکت در ساخت می بایست این وکالت نامه را تنظیم کند.

  • ثبت قرارداد در مراکز و در حضور افراد معتبر

برای پیشگیری از اختلافات احتمالی در حین مشارکت، توصیه می شود: قرارداد در مراکز معتبری مثل دفتر اسناد رسمی، دفتر مشاورین املاک و در حضور یک وکیل مشارکت در ساخت تنظیم شود.

جلوگیری از مشکلات قرارداد و دعاوی مشارکت

با توجه به اینکه هر قراردادی از جمله قرارداد و دعاوی مشارکت در ساخت ممکن است خطرات و چالش هایی به همراه داشته باشد، بنابراین بهتر است از حضور یک وکیل متخص مشارکت در ساخت بهره بند شوید. بهترین وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت در ساخت می تواند با علم و دانش حقوقی خود از وقوع اشتباهات و خطاهای فاحش قراردادی جلوگیری کند و همچنین چالش های خاص مربوط به قرارداد را از قبل پیش بینی نماید.

شفافیت و وضوح بیشتر قراردادها، ابهام زدایی، کاهش استرس و فشار و عدم ورود هزینه و خسارات فراوان مالی، از دیگر مزایای حضور وکیل در کنار شما برای عقد قرارداد مشارکت در ساخت هستند.

دعاوی مشارکت در ساخت با کمک وکیل

ویژگی های بهترین وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت

بهترین وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت باید دارای ویژگی های خاصی باشد و صرف داشتن تحصیلات حقوقی یا وکیل دادگستری بودن برای تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت، کفایت نمی کند.

اولین شاخصه مهم در اعتماد به بهترین وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت، داشتن تجربه و سابقه کافی در این زمینه است. یک وکیل مشارکت در ساخت به قوانین و مقررات عمومی قرارداد ها اشراف کامل دارد که از جمله این قوانین مربوط به قوانین شهرداری، قوانین ثبت، قوانین پیش فروش ساختمان، قانون مدنی شرایط عمومی پیمان و قراردادها و … می باشند.

مطالب پیشنهادی  مجازات تخریب اموال عمومی

بهترین وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت پایبند به قوانین و مقررات کشور است و وظایف خود را به درستی انجام می دهند. در شرایطی که دو طرف قرارداد بر سر مشارکت خود نتوانند توافق کنند، بهترین وکیل دعاوی در حوزه ‌های مختلف مربوط به این نوع قرارداد به آنها کمک می کند.

بعضی از دعاوی مطرح شده در قرارداد مشارکت در ساخت ممکن است به علت انجام تکالیف ذکر شده در قرارداد باشد.مثلا یکی از طرفین، بدون اطلاع دادن به طرف دیگر اقدام به پیش فروش یا اجاره واحدهای تکمیل شده کرده و دخل و تصرف کند. یک وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت، در این زمینه موکل خود را راهنمایی می کند تا خسارت و زیانی شامل حال او نشود.

حق الوکاله بهترین وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت

حق الوکاله وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت در مرحله اول و اتخاذ تصمیم تعیین می شود، و باید توسط موکل طی چند مرحله پرداخت شود. عواملی همچون زمان مورد نیاز برای مدیریت پرونده، پیچیدگی های پرونده، تجربه و علم وکیل و … نیز در تعیین حق الوکاله تاثیر گذار هستند. به همین دلیل نمی توان یک مبلغ مشخصی را اعلام کرد.

حق الوکاله بهترین وکیل قرارداد

معرفی بهترین وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت در ساخت

اگر تصمیم به بهره مندی از دانش و تجربه بهترین وکیل قرارداد و دعاوی مشارکت در ساخت را دارید. موسسه حقوقی دیوان خرد با سابقه ممتاز در زمینه انواع پرونده های حقوقی، کیفری و … در این زمینه همراه شما می باشد. وکلای موسسه حقوقی دیوان خرد با پیگیری های مستمر و به موقع خود از پرونده های موکلین در زمینه اختلافات و دعاوی حقوقی، سعی دارند، شما عزیزان را در مواجه شدن با مشکلات راهنمایی و هدایت کنند.

همچنین بد نیست بدانید که، موسسه حقوقی دیوان خرد، علاوه بر فعالیت در این حوزه حقوقی، با داشتن مجرب‌ترین وکلا در سایر زمینه‌های حقوقی نظیر؛ امور مالیاتی، امور مالی و حسابداری، دعاوی ملکی، مشاور ثبت شرکت و برند و…..نیز ارائه خدمت می‌کند. اگر میخواهید در پرونده‌های حقوقی خود پیروز شوید، موسسه حقوقی دیوان خرد را فراموش نکنید.

برای ارتباط با گروه حقوقی و وکلای مجموعه دیوان خرد می توانید از طریق شماره های قرار داده شده در بخش تماس با ما سایت به نشانی divanekherad.com تماس بگیرید، و یا از طریق واتساپ، در ارتباط باشید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

امتیاز دهید

جدیدترین مقالات

جستجو در مقالات